Posted in Uncategorized

Yrittäjä, brändää aito itsesi

Kummaa Karismaa

Yksi omasta mielestäni selkeimmistä syistä yrittäjän henkilöbrändäykselle on se fakta, että ihmiset ostavat ihmiseltä, eivät yritykseltä. Me myymme ihmisille inhimillisille. Me haluamme ostaa asiantuntijalta, hyvältä tyypiltä, mieluiten siltä parhaalta. Loputtomassa painonhallintaurakassani luen fitnessvalmentaja Jutta Gustafsbergin kirjoja, kun myin taloani googletin kiinteistökuningatar Kaisa Liskin neuvoja. Kun haluan oppia henkilöbrändäyksestä, katselen karismaa pursuavan Guy Kawasakin videoita.

Haluan oppia heiltä, koska he ovat ihmisinä uskottavia, heidän asiantuntemuksensa pohjautuu omiin kokemuksiin ja he tekevät rohkeasti omaa juttuaan. Lisäksi he jakavat oppejaan ilmaiseksi. Ja vaikka tuo kaikki on osa suurempaa ansaintalogiikan kuviota, olen mielelläni kuluttajana mukana asiantuntijoiden bränditalkoissa.

Taustalogiikkaa tärkeämpää kuitenkin on, että näiden gurujen, ”go-to –henkilöiden”, tekemisestä paistaa läpi intohimo, joka liittyy suurempaan missioon kuin oman arvon kasvattamiseen. Gustafsberg innoittaa meitä unelmien tavoitteluun terveellisten valintojen tukemana, Liskille unelmien koti on osa kokonaisvaltaista hyvinvointia, Kawasaki toimii yhteistyössä isojen yritysten kanssa tavoitteenaan tiedon, luovien työkalujen ja tietokoneiden demokratisointi.

Suositteluihin perustuvassa taloudessa meidän kaikkien tulisi olla kiinnostuneita omasta henkilöbrändistämme. Henkilöbrändi auttaa…

View original post 162 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s